viernes, 19 de junio de 2020

RECOMANACIONS PER L'ESTIU!!


Enguany ha estat un curs complicat i molt diferent a com ens l’havíem imaginat.
Al llarg del tercer trimestre (i un poc més) us hem acompanyat amb les tasques escolars i hem intentat fer-ho de la millor manera que hem sabut.
Ara arriba el moment d’acomiadar-nos fins el curs que ve i tornar amb molta força i energia.

Les vacances d’estiu són un bon moment per gaudir de la natura, l’oci, els amics, la família, el bon temps… Però, alhora, també és un moment ideal per treballar una gran varietat de continguts educatius de manera totalment diferent i lúdica.
Aprendre no va lligat a avorrir-se, sinó que quan més bé s’ho passen els infants descobrint, experimentant, provant … més aprenen. 
Nosaltres pensam que l’estiu és un moment ideal per gaudir aprenent. Es tracta de mantenir en actiu els coneixements que han adquirint al llarg del curs. així com l’hàbit d’estudiar. Per aquest darrer motiu, és important ser constant i dedicar-li una estoneta cada dia. També és recomanable que entre ells i vosaltres decidiu el moment del dia més adequat, i que la valoració, el seguiment i la correcció de les tasques, es facin dia a dia, davant l’infant.
Per tot plegat, us hem preparat un seguit de propostes (o idees), que podreu fer al vostre ritme, segons les ganes, necessitats i curiositats que tingueu en cada moment.
Us desitjam que passeu molt bon estiu i que, tot d’una que les circumstàncies ens ho permetin, aprofiteu per fer-vos abraçades i besades gegants.
Nosaltres esperam donar-vos-les en tornar a l’escola.

LLENGUA

* Fer un diari de vacances 🡪 explicar el que feim a les vacances i afegir fotos, dibuixos, enganxar entrades o tiquets de les activitats que es fan…
*  Preparar una presentació per quan comencis el curs.
Pensa que hauràs estat un temps sense veure els teus companys. Per això, els has d’explicar algunes coses que els ajudin a saber com has passat l’estiu i quines coses has fet i quins llocs has visitat.
També pots explicar altres coses: què t’agradaria fer durant el curs., quines coses creus que fareu, i qualsevol altra cosa que creguis que servirà als teus companys per imaginar-se tot el que has fet. Si ho creus oportú, també pots fer-hi algun dibuix, posar-hi fotografies...
Vigila que el text estigui ben escrit, llegeix-lo en veu alta després d’escriure’l. Demana a algun familiar que et faci un cop de mà amb les faltes.
Aquesta presentació la pots fer amb una cartolina gran.

*  Llegir sempre que tinguis temps. Recorda que llegir ens omple de coneixements i ens fa viure milions d’aventures. Pots llegir contes, llibres, revistes, còmics, cartells que et trobes pel carrer,tríptics, receptes...
            Pots intercanviar llibres/contes amb els teus amics i comentar-los.
*  Mirar pel·lícules i documentals en diferents idiomes.
*  Inventar i representar una obra de teatre amb amics o familiars.
* Escriure un conte, una història, un còmic, una recepta, una descripció, un poema, un acudit, una cançó, un horari, un diari, una notícia...
* Enviar una postal, una carta o un e-mail a un familiar o amic/ga.
* Fer la llista de la compra cada vegada que hagueu d’anar a comprar.
*  Cuinar 🡪 Seguir una recepta entenent cada pas (gelats, granissats, batuts, gelatina, truites, galetes, magdalenes, pastissos …)..
            Si vos surt bo el menjar, anotau la recepta per poder-la compartir amb els companys en tornar a l’escola.
* Explicar acudits.


MATEMÀTIQUES
* Muntar puzzles, maquetes, Lego, robòtica...
* Muntar una botiga 🡪 Has de posar preu als objectes que vols vendre, preparar una caixa amb tot tipus de monedes i bitllets per a poder donar canvi, tenir una calculadora...
* Saber pagar i calcular el canvi quan aneu a comprar.
* Cuinar 🡪 Mesurar les quantitats que diu la recepta (gelats, granissats, batuts, gelatina, truites, galetes, magdalenes, pastissos …).
* Construir números utilitzant correctament els conceptes d’unitat, desena i centena.
* Establir relacions d’ordre i quantitat entre els nombres..
* Interpretar l’hora, “en punt”, “ i quart” i “i mitja” en el rellotge digital i analògic.
* Conèixer les hores i els minuts.
    
   Fer sumes,restes, multiplicacions i divisions 
* Llegir i escriure correctament els nombres.
* Resoldre problemes de dues o tres operacions.
* Identificar nombres parells i senars.
* Fer la multiplicació  idivisió.
* Jugar amb monedes i bitllets d’euro, i cèntims d’euro.
* Memoritzar les taules de multiplicar (per els que tenen dificultats).
* Calcular el doble i el triple d’un nombre.
* Identificar línies rectes, corbes i poligonals (obertes i tancades).
* Identificar els diferents cossos geomètrics.
* Completar figures a partir de l’eix de simetria.


NATURALS I SOCIALS
* Fer excursions a peu 🡪Pots agafar un mapa i/o una brúixola per aprendre a orientar-te, fixar-te en la natura, els paisatges, els pobles...
            Si trobes curiositats, les pots guardar per mostrar-nos-les al setembre (restes animals i vegetals, minerals, roques...).
* Sortides en bicicleta.
* Anar al parc.
* Observar insectes i animals en el seu hàbitat natural.
* Sortir a fer volar un estel.
* Construir un castell d’arena a la platja.
* Mirar els núvols i jugar amb les seves formes.
* Plantar plantes, regar, fer un hort...
* Descobrir les estrelles, les constel·lacions, estels fugaços... amb un telescopi.
* Construir una cabana.
* Fer una caminada nocturna.
* Dormir en una tenda de campanya o fer bivac.
* Fer la migdiada en una hamaca.
* Fer un pícnic a l’aire lliure.
* Crear un hàbitat i estudiar algun animal: cap grossos, grills, insecte pal, peixos, papallones, caragols… Cuidar-los durant uns dies i descobrir com són, què mengen, com es reprodueixen...
* Descobrir algun poble desconegut.
* Fer alguna cosa per cuidar el planeta: reciclar, recollir un paper…
* Tastar alguna fruita nova.
* Visitar una Festa Major o Fira d’algun poble.

TRANSVERSAL
* Anar a la biblioteca.
* Visitar museus.
* Jugar a jocs de taula (parxís, escacs, dames, dòmino, oca, jocs de cartes, tres en ratlla, mikado (pals xinesos), torre de fusta (Jenga), rummikub, scrabble, monopoly, trivial, tangram, Qui és qui?...
ScreenHunter_887 Jun. 12 18.43
* Nedar a la platja, a la piscina, al riu (si viatges)...
* Fer passatemps (trobar diferències, mots encreuats, sopes de lletres, sudokus...).
* Organitzar un viatge (fictici o real) entre tota la família 🡪 Haureu de pensar en tots els detalls:
* Quin país visitareu.
* Com hi anireu.                             
* Quant costarà anar-hi.   
* Quantes persones hi anireu.                
* Quines gestions haureu de fer (documentació, vacunes, reserves...).
* Què necessitareu.
* On us allotjareu i què us costarà.
* Pensar si el lloc on anireu compleix les vostres necessitats i expectatives.
* Quants habitants té.
* Quins països l’envolten.
* Quins mars hi ha al voltant (si n’hi ha).
* Quines muntanyes són les més importants.
* Quina és la gastronomia típica del país.
* Discutir si menjaríeu certes coses o no.
* Investigar ciutats o llocs interessants per visitar.
* Descobrir algun fet històric important.
* Trobar algun personatge històric.
* Cercar informació sobre la cultura (veure característiques que ens uneixen o ens fan diferents) i la religió.
* Informar-nos sobre el clima.
* Informar-nos sobre la llengua que es parla i preparar expressions bàsiques per a poder-nos comunicar.
* Construir i interpretar diagrames de barres i quadres de doble entrada.

PLÀSTICA
* Fer polseres i collars, cosir.
* Pintar i decorar pedres.
* Fer dibuixos.
* Fer escultures amb material reutilitzable.
* Modelar amb fang, plastilina...
* Retallar.
* Inventar mandales o decorar-ne.
* Fer collages.
 * Experimentar amb diferents elements (arena, aigua, gel, fang, plastilina, gelatina, colorants...).
* Experimentar amb bombolles gegants de sabó.
* Fer experiments 🡪 A Internet en trobareu moltíssims. Aquesta pàgina n’és un exemple.
* Land Art 🡪 elaborar obres d’art contemporànies amb elements de la natura. Podeu veure aquest video.
* Fer vídeos amb la tècnica Stop Motion

ScreenHunter_890 Jun. 12 19.22


MÚSICA
* Escoltar diferents estils de música i ballar.
* Cantar.
* Inventar-se una coreografia.

EDUCACIÓ FÍSICA
* Fer esports d’aigua (Kayak, pàdel surf, ràfting, snorkel...).
* Fer esport (tenis, bàsquet, voleibol, pales, patinar, córrer, caminar, futbol, anar en bicicleta...).
* Practicar esports adaptats per persones amb discapacitats, com per exemple:
            * Boccia
* Jugar a petanca.
* Nedar amb diferents estils (braça, esquena, papallona i crol).


A CASA PODEM...
* Ajudar a la neteja i les tasques de casa 🡪 posar i llevar taula, ordenar i netejar l’habitació, llençar el fems al contenidor, escurar, regar les plantes, tenir cura de la nostra mascota (si en tenim), fer el llit...

ScreenHunter_889 Jun. 12 19.14

Llegir i llegir

No hay comentarios:

Publicar un comentario

BON ESTIU I SEGUIU TAN FELIÇOS COM SEMPRE!!

EL MILLOR GRUP DE 6è!!!