Enguany ha estat un curs complicat i molt
diferent a com ens l’havíem imaginat.
Al llarg del tercer trimestre (i un poc més) us
hem acompanyat amb les tasques escolars i hem intentat fer-ho de la millor
manera que hem sabut.
Ara arriba el moment d’acomiadar-nos fins el
curs que ve i tornar amb molta força i energia.
Les vacances d’estiu són un bon moment per gaudir de la natura, l’oci,
els amics, la família, el bon temps… Però, alhora, també és un moment
ideal per treballar una gran varietat de continguts educatius de
manera totalment diferent i lúdica.
Aprendre no va lligat a avorrir-se, sinó que quan més bé s’ho passen els
infants descobrint, experimentant, provant … més aprenen.
Nosaltres pensam que l’estiu és un moment ideal per gaudir aprenent. Es
tracta de mantenir en actiu els coneixements que han adquirint al llarg del
curs. així com l’hàbit d’estudiar. Per aquest darrer motiu, és important ser
constant i dedicar-li una estoneta cada dia. També és recomanable que entre
ells i vosaltres decidiu el moment del dia més adequat, i que la valoració, el
seguiment i la correcció de les tasques, es facin dia a dia, davant l’infant.
Per tot plegat, us hem preparat un seguit de propostes (o idees), que
podreu fer al vostre ritme, segons les ganes, necessitats i curiositats que
tingueu en cada moment.
Us desitjam que passeu molt bon estiu i que, tot d’una que les
circumstàncies ens ho permetin, aprofiteu per fer-vos abraçades i besades
gegants.
Nosaltres esperam donar-vos-les en tornar a l’escola.
LLENGUA
* Fer un diari de
vacances 🡪 explicar el que feim a
les vacances i afegir fotos, dibuixos, enganxar entrades o tiquets de les
activitats que es fan…
* Preparar una presentació
per quan comencis el curs.
Pensa que hauràs estat
un temps sense veure els teus companys. Per això, els has d’explicar algunes
coses que els ajudin a saber com has passat l’estiu i quines coses has fet i
quins llocs has visitat.
També pots explicar
altres coses: què t’agradaria fer durant el curs., quines coses creus que
fareu, i qualsevol altra cosa que creguis que servirà als teus companys per
imaginar-se tot el que has fet. Si ho creus oportú, també pots fer-hi algun
dibuix, posar-hi fotografies...
Vigila que el text
estigui ben escrit, llegeix-lo en veu alta després d’escriure’l. Demana a algun
familiar que et faci un cop de mà amb les faltes.
Aquesta presentació la
pots fer amb una cartolina gran.
* Llegir sempre que tinguis temps. Recorda que
llegir ens omple de coneixements i ens fa viure milions d’aventures. Pots
llegir contes, llibres, revistes, còmics, cartells que et trobes pel
carrer,tríptics, receptes...
Pots
intercanviar llibres/contes amb els teus amics i comentar-los.
* Mirar pel·lícules i documentals en diferents
idiomes.
* Inventar i representar una obra de teatre amb
amics o familiars.
* Escriure un
conte, una història, un còmic, una recepta, una descripció, un poema, un
acudit, una cançó, un horari, un diari, una notícia...
* Enviar una
postal, una carta o un e-mail a un familiar o amic/ga.
* Fer la llista de
la compra cada vegada que hagueu d’anar a comprar.
* Cuinar 🡪 Seguir una
recepta entenent cada pas (gelats, granissats, batuts, gelatina, truites, galetes,
magdalenes, pastissos …)..
Si
vos surt bo el menjar, anotau la recepta per poder-la compartir amb els
companys en tornar a l’escola.
* Explicar
acudits.
MATEMÀTIQUES
* Muntar puzzles,
maquetes, Lego, robòtica...
* Muntar una
botiga 🡪 Has de posar preu als
objectes que vols vendre, preparar una caixa amb tot tipus de monedes i
bitllets per a poder donar canvi, tenir una calculadora...
* Saber pagar i
calcular el canvi quan aneu a comprar.
* Cuinar 🡪 Mesurar les quantitats que diu la recepta (gelats, granissats, batuts,
gelatina, truites, galetes, magdalenes, pastissos …).
* Construir números
utilitzant correctament els conceptes d’unitat, desena i centena.
* Establir
relacions d’ordre i quantitat entre els nombres..
* Interpretar
l’hora, “en punt”, “ i quart” i “i mitja” en el rellotge digital i analògic.
* Conèixer les
hores i els minuts.
Fer sumes,restes, multiplicacions i divisions
Fer sumes,restes, multiplicacions i divisions
* Llegir i escriure
correctament els nombres.
* Resoldre
problemes de dues o tres operacions.
* Identificar
nombres parells i senars.
* Fer la
multiplicació idivisió.
* Jugar amb monedes
i bitllets d’euro, i cèntims d’euro.
* Memoritzar les
taules de multiplicar (per els que tenen dificultats).
* Calcular el doble
i el triple d’un nombre.
* Identificar
línies rectes, corbes i poligonals (obertes i tancades).
* Identificar els
diferents cossos geomètrics.
* Completar figures
a partir de l’eix de simetria.
NATURALS I SOCIALS
* Fer excursions a peu 🡪Pots
agafar un mapa i/o una brúixola per aprendre a orientar-te, fixar-te en la
natura, els paisatges, els pobles...
Si trobes
curiositats, les pots guardar per mostrar-nos-les al setembre (restes animals i
vegetals, minerals, roques...).
* Sortides en bicicleta.
* Anar al parc.
* Observar insectes i animals
en el seu hàbitat natural.
* Sortir a fer volar un
estel.
* Construir un castell
d’arena a la platja.
* Mirar els núvols i jugar
amb les seves formes.
* Plantar plantes, regar, fer
un hort...
* Descobrir les estrelles,
les constel·lacions, estels fugaços... amb un telescopi.
* Construir una cabana.
* Fer una caminada nocturna.
* Dormir en una tenda de
campanya o fer bivac.
* Fer la migdiada en una
hamaca.
* Fer un pícnic a l’aire
lliure.
* Crear
un hàbitat i estudiar algun animal: cap grossos, grills, insecte pal,
peixos, papallones, caragols… Cuidar-los durant uns dies i descobrir com són,
què mengen, com es reprodueixen...
* Descobrir
algun poble desconegut.
* Fer alguna cosa
per cuidar el planeta: reciclar, recollir un paper…
* Tastar alguna fruita
nova.
* Visitar una Festa
Major o Fira d’algun poble.
TRANSVERSAL
* Anar a la
biblioteca.
* Visitar museus.
* Jugar a jocs de
taula (parxís, escacs, dames, dòmino, oca, jocs de cartes, tres en ratlla,
mikado (pals xinesos), torre de fusta (Jenga), rummikub, scrabble, monopoly,
trivial, tangram, Qui és qui?...
* Nedar a la
platja, a la piscina, al riu (si viatges)...
* Fer passatemps
(trobar diferències, mots encreuats, sopes de lletres, sudokus...).
* Organitzar un
viatge (fictici o real) entre tota la família 🡪 Haureu de pensar en tots els detalls:
* Quin país visitareu.
* Com hi anireu.
* Quant costarà anar-hi.
* Quantes persones hi
anireu.
* Quines gestions haureu
de fer (documentació, vacunes, reserves...).
* Què necessitareu.
* On us allotjareu i què
us costarà.
* Pensar si el lloc on
anireu compleix les vostres necessitats i expectatives.
* Quants habitants té.
* Quins països
l’envolten.
* Quins mars hi ha al
voltant (si n’hi ha).
* Quines muntanyes són
les més importants.
* Quina és la
gastronomia típica del país.
* Discutir si menjaríeu
certes coses o no.
* Investigar ciutats o
llocs interessants per visitar.
* Descobrir algun fet
històric important.
* Trobar algun
personatge històric.
* Cercar informació
sobre la cultura (veure característiques que ens uneixen o ens fan diferents) i
la religió.
* Informar-nos sobre el
clima.
* Informar-nos sobre la
llengua que es parla i preparar expressions bàsiques per a poder-nos comunicar.
* Construir i interpretar
diagrames de barres i quadres de doble entrada.
PLÀSTICA
* Fer polseres i
collars, cosir.
* Pintar i
decorar pedres.
* Fer dibuixos.
* Fer escultures
amb material reutilitzable.
* Modelar amb
fang, plastilina...
* Retallar.
* Inventar mandales o
decorar-ne.
* Fer collages.
* Experimentar amb diferents
elements (arena, aigua, gel, fang, plastilina, gelatina, colorants...).
* Experimentar amb bombolles
gegants de sabó.
* Land Art 🡪
elaborar obres d’art contemporànies amb elements de la natura. Podeu veure
aquest video.
MÚSICA
* Escoltar diferents estils
de música i ballar.
* Cantar.
* Inventar-se una
coreografia.
EDUCACIÓ FÍSICA
* Fer esports d’aigua (Kayak,
pàdel surf, ràfting, snorkel...).
* Fer esport (tenis, bàsquet,
voleibol, pales, patinar, córrer, caminar, futbol, anar en bicicleta...).
* Practicar esports adaptats
per persones amb discapacitats, com per exemple:
* Jugar a petanca.
* Nedar amb diferents estils
(braça, esquena, papallona i crol).
A CASA PODEM...
* Ajudar a la neteja i les
tasques de casa 🡪 posar i llevar taula, ordenar i netejar l’habitació,
llençar el fems al contenidor, escurar, regar les plantes, tenir cura de la
nostra mascota (si en tenim), fer el llit...
No hay comentarios:
Publicar un comentario